torsdag 29. juli 2010

Ferietid

Når det nærmer seg ferie har jeg alltid samme plan; jeg skal hvile, gjøre fine ting med familien, skape gode minner, spise deilig mat, drikke god vin til langt på natt, besøke familie og venner, lese bøker, strikke, rydde i sokkeskuffen,stå opp tidlig og drikke nytraktet kaffe med fersk avis på terassen, oppdatere fotoalbum ....listen bare fortsetter og fortsetter.
Dagene før feriestart har jeg små sommerfugler i magen, listen over fine planer vokser enda mer.
Men det blir aldri helt som jeg har planlagt....
Jeg glemmer jo at små barn ikke sover noe lengre selvom de ikke skal i barnehagen. Og det er begrenset hvor lenge de vil sitte i stua å se barne-tv før det begynner å krible i de små bena og fantasien løper løpsk. Og det hele ender med å tømme kjøkkenskuffer for matvarer og bruke de som biler i en by av hvetemel og spagetti. Og melken som skulle drikkes av kopp er morsommere å helle ut på bordet, for så å klappe i den så det spruter utover og blir til flere dammer av melk med små land av brødsmuler i!
I hverdagen klarer vi faktisk å gjøre oss klare og få alle 4 ut av hjemmet før kl.08.00.
Vi rekker å dusje, kle på, pakke, smøre mat, bla gjennom avisen og rydde opp etter oss.
Men i ferien er ikke det mulig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar